Évtizedek óta foglalkozunk szövött címke gyártással, ezért összeszedtünk néhány hasznos tippet azoknak, akik címke rendelés előtt állnak és még nincs tapasztalatuk ilyen téren.
A szövött ruhacímke nemcsak egy apró kiegészítő, hanem a márkád fontos része is. Egy jól megtervezett bevarrható címke profi, igényes hatást kelt, míg egy rosszul kiválasztott címke akár ronthat is a termék összképén vagy a legrosszabb esetben fel sem tudod varrni a termékedre. A címke gyártás során sokan elkövetnek néhány tipikus hibát. Mutatjuk, mik ezek, és hogyan kerülheted el őket, hogy tökéletes szövött címke készüljön.
1. Nincs elképzelésed a szövött címkéről
Sokan úgy vágnak bele a címke rendelés folyamatába, hogy nincs konkrét elképzelésük a címke méretéről, típusáról vagy dizájnjáról. Ez időveszteséghez és felesleges körökhöz vezethet, így a gyártási idő is kitolódhat.
Tipp: Nézz körül inspirációkért, akár pinteresten, akár a saját ruhatáradban és döntsd el, hogy a márkádhoz inkább minimalista vagy látványos, színes szövött ruhacímke illik.
2. Nem egyeztetsz a varrónővel
A bevarrható címke tervezésénél kulcsfontosságú, hogy tudja a varroda, milyen módon kell majd rögzíteni. Ha ez elmarad, kellemetlen meglepetések érhetnek a gyártás során pl. fejjel lefelé fog állni a logód a címkén, mert nem gondoltad át, melyik oldalra fog bevarrásra kerülni.
Tipp: Már a címke gyártás előtt beszélj a varrónővel, és kérdezd meg, milyen bevarrási típus a legjobb az adott termékhez, ehhez bővebb információt képekkel itt találhatsz.
3. Nincs hely a ruhacímkén a bevarráshoz
Sokan elfelejtik, hogy a címke egy része eltűnik a varrásban. Ha nem hagysz elegendő üres sávot, a logó vagy szöveg sérülhet. A bevarrási hely nagysága függ a termékedtől vagy a varrónő készségeitől/preferenciáitól, de általában 0,5-1 cm-t szoktak erre a célra ráhagyni a címkén.
Tipp: A szövött címke makettjén mindig jelöld a bevarrási részt, így elkerülheted a levágott feliratokat.
4. Nem tudod, hová kerül bevarrásra a ruhacímke
Más címke kell nyakba, oldalsó varrásba vagy pl. pólóujjra. A bevarrható címke mérete és formája nagyban függ a helyétől.
Tipp: Rendelj címkét úgy, hogy már pontosan tudod, hová szeretnéd felvarrni. Ez a címke gyártás folyamatát is felgyorsítja.
Képek forrása: Pinterest
5. Nem készítesz próbát
Csak ránézel a látványtervre, de nem próbálod hozzá a termékedhez, nem ellenőrzöd rajta az infókat, így jó esetben a mintacímkénél látod, hogy kifelejtettél valamit, rossz esetben a teljes mennyiség helytelenül kerül legyártásra.
Tipp: Az általunk készített látványtervek mérethelyesek és gyakran javasoljuk, hogy nyomtasd ki majd vágd körbe a címkét és tedd hozzá a termékhez, mintha már kész címke lenne és varrnád fel. Nézd meg, hogy arányos, esztétikus-e az elképzeléseidhez képest, tudsz e vele kényelmesen dolgozni, olvasható e a szöveg rajta. A digitális látványterven kívül természetesen díjtalanul készítünk mintacímkét is a teljes mennyiség legyártása előtt.
6. Nem a logóhoz választasz címkeformát
Pl. egy kör logó nem mutat jól hosszúkás címkén, és fordítva.
Tipp: A szövött ruhacímke méretét és formáját mindig a logó és a bevarrás helye alapján válaszd ki. Ez az esetek nagy többségére jellemző.
7. Túl sok információt zsúfolsz a ruhacímkére
A bevarrható címke általában kisméretű, és csak márkajelzésre esetleg méretjelzésre szokták használni, ezért ha mindent rá akarsz írni, zsúfolt és olvashatatlan lesz. Mosási tájékoztatóhoz a bevarrható nyomott címkét ajánljuk vagy ugyanezt a funkciót látja el a vásárlói tájékoztató papírcímke is, amiből szintén kérhetsz saját design-os verziót is.
Tipp: Csak a legfontosabb elemeket tedd rá: logó, márkanév, esetleg weboldal vagy méret.
Összegzés: így lesz profi a szövött ruhacímkéd
Ha el akarod kerülni a leggyakoribb hibákat:
- Tervezd meg előre, milyen szövött ruhacímkét szeretnél.
- Egyeztess a varrónővel a bevarrható címke bevarrási módjáról.
- Készíts papírmintát, és próbáld rá a termékre.
- Csak a legfontosabb információkat tedd a címkére.
Így a címke gyártás gyorsabb, egyszerűbb és problémamentes lesz, a kész szövött címke pedig tökéletesen illeszkedik majd a termékeidhez.
Ha kialakult az elképzelésed és készen állsz a megvalósításra,
írj nekünk egy ajánlatkérő mail-t vagy használd az oldalon az ajánlatkérő űrlapot!
Képek forrása: Pinterest